Atatürk Mh. Alemdağ Cd. Mertler İş Merkezi No:14, Ümraniye/İst.

Mail : prof.mbilici@gmail.com
  Telefon : +90 545 394 9502

Teşhis ve tedavi nasıl olur?

Bedensel rahatsızlıklar gibi ruhsal sorun ve şikayetlerin de hekimler tarafından değerlendirilmesi gerekmektedir. Ruhsal rahatsızlıkların tanısının konması ve tedavi edilmesi bu alanda uzmanlık eğitimi almış psikiyatristler tarafından yapılmalıdır çünkü ruh ve beden sağlığı bir bütündür. Birçok ruhsal bozukluğun biyolojik bir tarafı olabildiği gibi, bazı fiziksel hastalıkların da duygusal yönleri olabilir. İyi bir psikiyatrik tedavi bütüncül bir değerlendirmeyi gerektirir.

Tam bir ruhsal durum muayenesi, gerekli durumlarda çeşitli tanıya yardımcı yöntemlerin kullanılması(MR, EEG, Çeşitli psikolojik ve nöropsikolojik testler), hastanın varsa fiziksel hastalıklarının da tanımlanması, hastanın yakınlarının bilgisine başvurulması, hastanın psikiyatrik ve tıbbi özgeçmişinin değerlendirilmesi sonucunda gerçekleşir. Tespit edilen hastalıklar için kişiye özel tedavi planı ile hasta ve yakınları için en uygun olan yöntemler uygulanmalıdır. Hasta ve yakınlarına hastalığı anlamaları ve bu ruhsal bozukluğun neden olduğu iş, aile ve sosyal hayattaki bozulmaları tanımlamalarına yardımcı olarak tedavi işbirliği sağlanmalıdır.

Hastaya özel tedavi planı, kişinin ve hastalığın durumuna göre; ilaç tedavisi, psikoterapi ve diğer biyolojik tedavi yöntemlerinden birini veya bu seçeneklerin çeşitli şekillerde kombinasyonlarını içerebilir.